torsdag 24 september 2009

Som taget ur en actionfilm..

När jag satte på Tv:n imorese visste jag inte om jag tittade på nyheterna eller någon trailer för en ny actionfilm. Ett grupp rånare hade med helikopter tagit sig in på en värdedepå via taket och sedan sprängt in sig. De kan ha fått med sig 1 miljard! Allt var planerat i minsta detalj. De hade till och med satt sprängladdningar på polisens helikoptrar i närheten vilket försenade jakten efter rånarna. Rånet måste ha planerats under en lång tid och det talas om ett insiderjobb. Finns tydligen inte många som kan flyga helikoptrar på det sättet och själva värdedepån är byggd lite som en labyrint vilket gör att det måste vara någon som känner till byggnaden. Först kände jag att det var som taget ur en Jönssonligan film och jag kunde se framför mig hur Sickan hade samlat Dynamit-Harry och Vanheden innan rånet och sagt "Jag har en plan. Planerad i minsta detalj". Sen kändes spränladdningar, helikoptrarna, de tunga vapen mer som en ytterligare uppföljning till Oceans eleven.. Rånet känns så välplanerat att jag nästan hoppas att de kommer undan med bytet och lever rika på någon paradisö resten av deras liv. För det är ju så man tänker när man vet att det är på film. Nu är det dock verklighet. Ingen gripen än så länge..
När jag sedan var på väg till jobbet igår och tänkte på rånet och att det kändes precis som jag har förklarat det, så ser jag denna annons om en ny SF-kanal. Sjukt sammanträffande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar