måndag 7 september 2009

Östersundsresan

Hela helgen har tillägnats basket och denna gång var det en resa till Östersund som gällde, där vi skulle spela KFUM-RM.

Fredagen började på sämsta sätt. Bussen skulle gå vid 08.00 och samlingen var 07.45. Något som aldrig annars brukar inträffa ska självklart hända just då. Jag glömmer sätta på väckarklockan och som tur är vaknar jag ändå upp 07.06... Shit!! Upp snabbt, packa väskan, borsta tänder, ta på mig kläder. Therese hjälpte till med packningen och bredde några mackor..Tack! Sen var det bara att löpa till t-banan och jag hann faktiskt med en som var i v-by 07.46! Sjukt hur snabb man kan vara om man bara måste. Tänk om jag inte hade vaknat av mig själv..Då hade det inte blivit nån resa till Östersund för mig...

Sen var det buss 8 timmar, trångt, varmt och omöjligt att sova. Plus att jag satt bredvid Mr. Svårast i laget, som är 206 cm!! Som plåster på såren så fick jag se Ice Age 3 på hans laptop. Väl framme intog vi Scandic hotell och jag fick dela rum med de två nyförvärven, Beckius och Kamran. Sen var det bara snabbt att slänga i sig lite mat och åka till den första matchen. Motståndet var verkligen inte bra och vi vann med ca 60 pinnar. Skönt att få spela matcher igen. Gick riktigt bra för mig första matchen. Resterande matcher vann vi med ca 20 poäng och vi vann turneringen. Hade varit pinsamt om vi inte hade gjort det med tanke på motståndet.

Lördagen bestod av två matcher, chill på rummet och sedan en bankett på kvällen. Och jag missade matchen!! Den viktigaste av dom alla...Ungern-Sverige.. Men vi hade liverapportering under middagen så jag tror nog jag blev lika glad som jag hade blivit om jag hade sett målet direkt! ZLAAATAAAAAN! =) Efteråt blev det en öl på hotellbaren som omvandlades till en regelrätt nattklubb med två dansgolv, liveband och massor med folk. Blev inte alltför för sent då vi hade match på söndagen också.

Sovmorgon på söndagen. En härlig hotellfrukost. Sista matchen i en hall som måste vara från 70-80-talet. Träplankor, en matchklocka med visare, och poängtavla som bara visar poäng. Inget digitalt, inget 2000-tal. Domaren verkade heller inte vara med i tiden riktigt. Blåste på allt att jag blev lite grinig..Fick 4 fouls på 12 min kanske..Rekord!

Sedan bussresa hem, 8 timmar, denna gång bredvid Farzad. Betade av Pirates of the Caribbean 2, the Condemned och Shooter. I Vällingby fick jag vänta 23 min på t-banan och hemma var jag vid ett tiden på natten... Skönt att vara ledig idag!

För övrigt skulle jag kunna bo i Östersund. En riktigt trevlig stad, som ändå är rätt stor. Man känner av lugnet och luften är friskare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar