tisdag 18 augusti 2009

Svininfluensan

Det diskuteras ju mycket om svininfluensan och att den sprids över hela världen. Tydligen ska det bli någon massvaccinering nu i höst och skräckscenarion målas upp i medierna, där arbetsplatser, skolor och dagis står tomma. Tydligen finns det människor som dör av denna hemska sjukdom, känns nästan som det är pesten som drar in när man läser om det. Detta har gjort mig nyfiken på vad "svininfluensan" är för något egentligen. Är det en vanlig influensa där man mår dåligt, får feber och kanske spyr lite? Eller blir man dödssjuk direkt och får svårigheter att andas? Eller kan det vara så att man rent av får ett "svin-aktigt" utseende? Att man ser ut som ett svin alltså. För om det är det senare så tror jag att min vän Jakob drog på sig svininfluensan nere i Malaga..


1 kommentar:

  1. Haha han ser verkligen inte ut att må bra. Antar att ni va tvungna att trycka upp ett par tamiflu när det va sådär illa :-)?

    SvaraRadera