Hela sommaren har jag varit lat, tagit det lugnt och gått upp ett antal kilo. Jag har inte tränat särskilt mycket, knappt någonting alls. Det har varit skönt att kunna vila upp sig och göra precis vad jag vill. Fast nu när jag väl har börjat träna igen kommer jag ihåg vad som är bra med att träna. Dels har extrakilona runnit av snabbt, jag känner mig pigg, frsäch och stark i kroppen. Jag mår bra när jag har kört ett hårt träningspass. Oavsett vilka bekymmer eller funderingar du har under dagen, så släpper du allt när du tränar. Just då är det bara basketen, spelet, nästa passning eller attack. Försvaret, teamkänslan, pushandet av varandra med svetten rinnandes. Blir inte mer avkopplande än så. Allt känns mycket bättre och du har mer kraft att tag i problemen/uppgifterna/tankarna efteråt.
Har börjat läsa Jens Lapidus bok Aldrig Fucka Upp, som är hur bra som helst. Samma klass som "Snabba Cash". Läser på t-banan till och från träningen. Han kan verkligen beskriva de olika personligheterna och de olika världarna som finns i Stockholm. Man slukas upp och försvinner i den värld han beskriver med knark, brottslighet, biffiga gymgrabbar, övervåldsamma poliser, kvinnohat, korruption, snabba pengar, hot, stureplan, fördomar och mycket mer. Hans böcker är så bra att jag inte vill sluta läsa. Jag längtar till nästa gång jag får chans att ta upp boken igen. Hoppas han skriver en ny bok snart för jag är snart klar...
Tack Julia för jobbtipset! När blir det utgång nästa gång med plugg-gänget? =)
Jag kanske kan låna den efter dig?
SvaraRaderaTherese står på tur, men efter det kanske..=)
SvaraRaderaFakken juu :-)
SvaraRadera