torsdag 13 augusti 2009

Regn och disk

Som så många andra dagar öppnar sig himlen lagom till att jag slutar jobbet och regnar verkligen öser ner. Försöker att inte bry mig så mycket och tänker att jag måste bli ett med regnet. Fungerade bra hela vägen från jobbet till Alvik. Då hade regnet ökat på ännu mer och folk stod inne och väntade på att regnet skulle avta. Tänkte först göra sällskap och ställa mig och vänta, men sen tänkte jag: Vem har dött av lite regn? Tittade lite snett på de andra och gick med målmedvetna steg ut i regnet utan jacka eller paraply. Resultatet: Dyblöt tröja och jeans. Skorna helt genomvåta efter att jag råkat kliva i en stor pöl. Frisyren förstörd och kall som bara den. Tror de som väntade gjorde rätt..
Väl hemma var det dags att slänga ihop lite käk innan träningen. Det första jag möts av när jag kommer in i köket är dock detta..















inte så inspirerande men jag har bara mig själv att skylla eftersom jag inte tog tag i det där igår..puh! Så jag drog av mig de blöta kläderna, satte på radion, skruvade in Vinyl 107 med volymen på max med denna låt.


En helt annan Marcus kom fram och sjungandes så blir disken diskad på en sekund och en härlig Chili con Carne är färdig att ätas! Tänk vad lite musik kan göra..
















Dags att äta och sen hård träning igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar