Så här ser jag det. Antingen har man kastspö och står och kastar, vevar in, kastar, vevar in, kastar, vevar in, kastar, vevar in...och aldrig får man napp..Helt meningslöst. Jag får ångest bara jag tänker på det..Kasta, kasta, kasta, kasta..Och det är samma sak varje gång... det finns aldrig någon fisk där vi fiskar! Kör man inte med kastspö så metar man. Det är om möjligt ännu tråkigare. För då gör du inte ens något. Du sitter och tittar på ett flöte som ska komma under vattenytan, vilket det nästan aldrig gör..och skulle den väl göra det är det oftast en liten mört som man slänger tillbaka igen. Det som irriterar mig mest är att när vi väl får ordentligt napp någon enstaka gång. Då tar vi inte hand om fisken. Oftast är det någon liten aborre som får hoppa tillbaka i sjön! Ibland drar vi upp en större abbore. Men den gör vi inte heller något med om vi bara får den...
Varför har vi då fiskat!? För att det var kul att sätta en mask på en krok? För att det var kul att se en fisk på nära håll efter ha suttit i två-tre timmar? För att det var skoj att låta aborre få en krok i munnen?
Kanske är det för att jag så dålig tålamod men varje gång jag hör: Ska vi inte åka och fiska? Så går en rysning genom kroppen och jag tänker: Jahapp, dags att slösa bort två timmar av mitt liv igen...
Försöker i alla fall se glad ut..
Håller med dej till 100 procent... Det enda som är OK är att fiska strömming, för då får man i alla napp hela tiden, fast sjukt jobbigt att rensa... Och kräftor är lite mysigt att fiska... Lycka till med jobbsökandet!
SvaraRaderaKan detta möjligtvis bero på att du aldrig fått napp? =)Tänk dig att dra upp en fet abborre efter den andra eller att tro att du fått bottennapp med kastspöt men det visar sig vara en 8 KILOS gädda!! Fatta vilken adrenalinkick! Keep on fishing =)för när det väl nappar e d skitkul!
SvaraRadera