lördag 15 maj 2010

Linköping äger!

Kom till Linköping igår med min kusin Emma. Vi är här för att träffa våra andra kusiner Elin och Agnes som pluggar här. Resan gick bra förutom att vi hade en kvinna (läs: kärring) som inte hade en av sina bästa dagar. Jag tror ärligt att hon verkligen vantrivs med sitt liv och stör sig på allt som rör sig. Det började tydligen, vilket jag inte såg, att hon satt och tittade på oss och gav oss blickar när vi pratade med varandra. Hon ville tydligen ha helt tyst på sin väg hem... Sedan plockar Emma upp sin nagellack och börjar smeta på naglarna.. en stark lukt sprider sig i vagnen och jag säger högt att det kanske inte är så bra att göra det där i vagnen och att folk kanske blir sura.. Tror ni att kvinnan tittar på oss ännu argare, tar handen för näsan och vrider sig tydligt med ett stön mot andra hållet. Kan förstå att det är jobbigt när luktar starkt, men emma tog bort nagellacket när jag sa till. När lukten var borta efter någon minut satt hon fortfarande och höll för näsan.. Vi ignorerade henne och fortsatte och prata i vanlig samtalston. Jag ringde även ett samtal och pratade lite. När kärringen sedan skulle gå av i Nyköping tar hon en djup suck och säger: - BLA BLA BLA!, när hon stiger av och tittar surt på oss igen. Vi bara skrattade åt hela situationen. Efteråt kände jag bara att denna kvinna måste ha ett hemskt liv som måste hitta något att störa sig på. Vi var inte alls högljudda eller nåt. Skönt att man slipper träffa henne igen.

Gårdagen skulle bli lugn med lite middag och trubadurmusik på ett mysigt ställe. Det slutade med att vi fyra öste järnet på dansgolvet tills vi inte orkade längre. Skönt när man har kusiner som älskar att dansa lika mycket som jag!

Idag sov vi ut och sedan har vi varit på stan och shoppat och stekt i solen. Så underbart väder idag! Älskar denna "Ryssvärme"! Har precis knäckt en San Miguel och steker i solen på balkongen. Kan livet bli bättre än så här!? Ikväll ska vi till NH och festa hela natten lång. Linköping äger säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar