torsdag 26 augusti 2010

Computerlinksfesten

Igår var det uppstartsmöte/mini-kickoff hos Lena på jobbet. Hela företaget var med (ca 28 pers) och det blev en väldigt lyckad kväll med grillning, singstar, guitar hero, mini-pingis och mingel. Men självklart så kan ett party med jobbet inte vara utan en incident.
På julfesten var det någon som råkade ta fel jacka så jag fick gå hem i kavaj i den bistra vintern. Igår lyckades jag med bedriften att låsa in mig på toaletten! Det här händer bara mig.. Toaletterna hade inga vanliga lås, utan någon hade satt i en nyckelknippa i låset och jag testade såklart att låsa så ingen skulle komma in. Det gick hur bra som helst, dörren låstes och jag kunde i lugn och ro gå på toa. När jag sedan skulle låsa upp så gled nyckeln ur låset och jag stoppade in den igen men kunde inte låsa upp! Jag försökte och försökte, svetten började rinna i pannan och jag började leta efter alternativa utgångar. Inga existerade. Paniken böjarde sprida sig.. Ska jag börja ropa? De andra var en halvvåning upp med hög musik och ett högt surr. Ingen skulle ändå höra mig... Som tur var hade jag mobilen med mig. Jag börjar ringa ett par personer men ingen svarar! Why me!? The new guy låser in sig på toan liksom.. Eller ny och ny..har ju snart jobbat ett år, men ni förstår vad jag menar.

Tillslut är det någon som märker att det ringer och det går upp för de att jag kanske är inlåst på toan. De låser upp utifrån och släpper ut mig. Puh! Jag möts av 6 pers som alla har ett leende på läpparna... Jaja, det var bara att spela oberörd och skratta åt situationen.. =)

Resten av partyt gick bra iaf och det var tydligen flera som hade låst in sig, men lyckats ta sig ut tillslut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar