torsdag 21 oktober 2010

Mitt liv är en musikvideo

Varje dag när jag går till och från jobbet lyssnar jag på musik som de flesta säkert gör. Men det som är annorlunda med mig är att jag låtsas att jag är med i en musikvideo. Det börjar med att jag börjar gå i takt med musiken. Ibland tar jag ett "hoppsa-steg" när det är nån lite gladare låt. Sen börjar jag mima med eller sjunga med i låten.. Hur högt jag sjunger ut beror på vilket humör jag är på och hur mycket människor som är i närheten. Efter ett tag börjar jag även låtsas att jag kollar in i olika kameror från olika vinklar och tänker att alla andra människor är statister i min egen musikvideo. Jag är stjärnan och takten i musiken följer mina steg på vägen..

Är det fler än jag som brukar göra detta? Skulle verkligen vilja göra en musikvideo, men detta får duga tillsvidare. Undrar vilka låtar det blir idag...Dags att gå hem och ladda för match mot Haga.

Hörs!

5 kommentarer:

  1. Haha det brukar jag också göra! Okej, inte lika avancerat som du kanske med kameror och vinklar och grejer men ändå ;) Skitkul ju!

    SvaraRadera
  2. haha ja me XD lycka till på matchen! :)

    SvaraRadera
  3. Haha kul att det är flera som gör!! =) Fortsätt med det!

    SvaraRadera
  4. Detta är det enda Therese gör på jobbet..ni passar bra ihop verkar det som ;) undrar hur det ser ut hemma hos er en fredag?!

    SvaraRadera
  5. Haha är det så? Jag har lärt henne allt jag kan.. Du skulle bara veta hur det ser ut.. En enda lång musikvideo. Vi dansar, skrattar och busar medan vi lagar utsökt mat med hög musik i bakgrunden. =) Linda, du måste ha fått en konstig bild av mig med tanke på de senaste inläggen. Men det bjuder jag på!

    SvaraRadera