fredag 22 oktober 2010

En fredagskväll

Så skönt med fredag! Känns i hela kroppen. Men hur ser egentligen en fredag ut hemma hos Marcus? Jo nu ska ni få se på en rätt vanlig men ack så skön fredagskväll.

När jag kommer hem från jobbet möts jag av denna bild. Therese står i köket och tillagar en underbar gryta. Jag har tur som har en kock till sambo. Med det sagt, så ska ni ändå veta att jag faktiskt lagar lite mat här hemma också.. Men idag fick jag maten serverad! Skönt!














Under tiden vi lagar mat på fredagar brukar sedan Therese mamma ringa för att kolla läget. Det slår aldrig fel. Ringer det en fredag vet man att det är Cattis som ringer.
Vi sätter oss vid matbordet, där vi bara sitter när det är lite "finare" middag. Annars sitter vi alltid vid TVn. Det första som händer i den mysiga stämningen är att Therese tappar en potatis i ett värmeljus..















Som tur är smakar höstgrytan förträffligt. Annars hade kanske stämningen blivit något dålig.. Vet att bilden kanske inte är så tilltalande, men det beror på kamerans kvalité och inte matens..







Efter maten blir det som vanligt Idolkväll! Linnéa nu kör vi! Lär väl somna innan utröstningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar