När jag kommer hem från jobbet möts jag av denna bild. Therese står i köket och tillagar en underbar gryta. Jag har tur som har en kock till sambo. Med det sagt, så ska ni ändå veta att jag faktiskt lagar lite mat här hemma också.. Men idag fick jag maten serverad! Skönt!
Under tiden vi lagar mat på fredagar brukar sedan Therese mamma ringa för att kolla läget. Det slår aldrig fel. Ringer det en fredag vet man att det är Cattis som ringer.
Vi sätter oss vid matbordet, där vi bara sitter när det är lite "finare" middag. Annars sitter vi alltid vid TVn. Det första som händer i den mysiga stämningen är att Therese tappar en potatis i ett värmeljus..
Som tur är smakar höstgrytan förträffligt. Annars hade kanske stämningen blivit något dålig.. Vet att bilden kanske inte är så tilltalande, men det beror på kamerans kvalité och inte matens..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar