måndag 8 november 2010

Shit vad du blundar hårt!

För ett tag sen när jag stod i duschen efter en träning så hör jag Farzad ropa ut:
"Shit va du blundar hårt!"
Jag tittar upp lite frågande och undrar vad han menar. Att jag "blundar hårt" är verkligen inget jag har tänkt på. När jag sedan tänkte efter hur jag egentligen blundade när vattnet rann över ansiktet så tyckte jag nog att han hade nog rätt. Försökte att blunda lite lösare och då kom jag på varför jag gjorde som jag gjorde. Det kom ju in vatten i ögonen om jag inte tog i och stängde ögonlocken hårt. Så det måste ha blivit nån reflex. Frågan är om jag har annorlunda ögonlock då de flesta som jag har sett inte blundar så hårt som jag gör...




















Efter denna lilla tankeställare har det hänt i andra sammanhang att man har kommenterat att jag blundar. Som när jag dricker ur en flaska (oavsett dryck) så dricker jag alltid med ögonen stängda tydligen. Trodde alla gjorde det...
När jag borstar tänderna är det nog värst. Måste vara en reflex/tvångstanke/inprogramerad vana att jag alltid blundar när jag borstar tänderna. Jag försöker titta och lyckas några sekunder men tillslut kommer jag på mig med att blunda. Och jag blundar precis lika hårt som i duschen..

Nån annan som har såna här saker för sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar