måndag 29 november 2010

En vanlig vardagskväll

Blir ju en hel del sena vardagskvällar. Mina träningar slutar vid nio-tio tiden och jag kommer hem nån timme senare. Visst det är tungt vissa dagar att åka till V-by, speciellt i den här kylan. Men, trots att jag har ont i de flesta delar av kroppen och fryser i den bitande vinden så vet jag vad jag har att se fram emot när jag kommer hem. När jag kommer hem vid halv elva, elva så har oftast Therese gått och lagt sig. Jag kan titta på inspelade serier, samtidigt som jag låter datorn stå på. Checkar Fejjan, Msn och aftonbladet..skriver blogg ibland. Äter några goda mackor eller det som finns i matväg hemma. Jag har min egen tid. Det är riktigt skönt att känna sig helt slutkörd i kroppen och bara ligga och jäsa i soffan. Känna hur kroppen läker, hur sinnet blir lugnt och hur jag sakta men säkert förbereder mig för en skön sömn.

Bryt ner kroppen, ät, vila och kom tillbaka ännu starkare.

Vinst i Sundsvall igår. Riktigt skönt efter den långa bussresan. Det var snöstorm på vägen hem, så jag satt och höll i mig i sätet med säkerhetsbältet på och ögonen fästa på vägen framför. Vi kom i alla fall fram välbehållna tillslut. Tack Gud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar