YEES! Vi gjorde det igen! Vi slog Höganäs på deras hemmaplan med 81-80 och vann totalt med 154-145. Vi var nere för räkning och låg under med 9 pinnar med 2. 30 kvar. Sen vände vi på steken och visade att vi hör hemma i Final Four. Otroligt skön känsla. Det är för att få uppleva den här känslan jag lägger ner så mycket tid på basket som jag ändå gör. Har sagt förut nångång att jag endast har kännt en lättnad när vi vunnit eftersom det har varit sån press på oss, men nu kände jag enbart en enorm glädje. Hur många lag lyckas ta sig till tre Final Four på tre år? Och 4 st på 5år? Blackens herrlag har verkligen etablerat sig i toppen av Basketettan och jag är stolt över att ha en del i det. Kungen igår var utan tvekan Fredrik Beckius som stoppade i 38 pinnar! 18 av 19 straffkast.. Grymt!
Resan hem från Skåne blev betydligt lättare efter vinsten, men den tog lika lång tid.. Riktigt segt men när man sitter i en buss så länge så hinner man tänka mycket. Och en tanke som slog mig var hur vackert Sverige är. Gröna skogar, Vänern, ängar, åkrar och allt det där lantliga. Får en känsla av lugn när jag sitter och tittar ut genom fönstret när vi åker längs Sveriges vägar. Passade även på att lyssna på radiokanaler jag vanligtvis inte lyssnar på. P2, P3 och P4. Det är ett visst lugn med dessa kanaler också. Inte det här stressiga och snabba som det är med de kommersiella kanalerna. Det var väldigt avslappnade att bara ligga ner och lyssna på lite klassisk musik på P2.. Känner mig lite som en gubbe, men det är något jag tycker ni ska testa. Alla ni som stressar på och inte tar er tid att vila, njuta av stunden och bara vara.. (jag är precis en sån i vanliga fall) Men igår var det bara jag, musiken i öronen och bussens rörelser. Allt annat avstängt. Grymt skönt!
Nu bär det av till Therese landställe för ännu mer avkoppling hoppas jag..=)
Grattis!!
SvaraRadera