måndag 29 mars 2010

En bra helg

Äh kom igen nu Marcus, börja skriv lite i bloggen igen. Lek inte att du är viktig och inte har tid längre. Ta dig tid! Okej då kör vi.

Eftersom jag ändå har några som läser (läs: André och Joey)och är på mig att jag inte bloggar särskilt ofta längre så kommer här ett nytt inlägg som förhoppningsvis är starten på en period av mycket uppdateringar.

Helgen som passerade så fort var en riktigt lyckad helg. Den började lite mjukt på fredagen med hemmakväll och Lets Dance finalen. Är man sambo så är Lets Dance ett måste. Det bästa med programmet var när David Helenius härmade alla deltagare. Det fick mig sugen på att börja köra lite sköna härmningar här på bloggen som jag har pratat om förut. Ska sätta mig ner och skriva ner några personer som jag kan härma och sen spela in några snuttar, så kan ni få gissa vem jag är... Fredagen får bli dagen för detta.

Helgen fortsatte med en enda lång uppladdning inför Kvartsfinal 1 mot Höganäs. Jag laddade upp med en ordentlig frukost, en ännu bättre lunch, städning och hypemusik. Det måste ha gjort nåt för det var länge sen jag kände mig så bra i koppen och i sinnet inför en match. Matchen vann vi med 8 poäng och jag lyckades peta i 15. 4 av 5 på treorna. Skönt att äntligen få bidra till segrarna igen. Har ju varit lite nere de senaste matcherna. Men nu är den gamla Lindberg tillbaka. =) Kvartsfinal 2 spelas på lördag i Höganäs och vi är tvugna att åka på fredagen, så hela min påskhelg försvann.. Nu gäller det att vi vinner den också och tar oss till Final Four i år igen. Tror vi har stor chans att göra det.

Efter matchen var jag inne i konstigt glädjerus och gick snackade med allt och alla efter matchen. Sen blev det full fart hem med Jake och Linus, köpte med ett par kebabtallrikar och sen var det förfest i Traneberg. Gänget var redan samlat och förfesten redan igång. Fick lov att ta några djupa andetag för att varva ner lite så jag kunde få i mig den härliga kebaben.. Sen blev det några snabba lekar och därefter taxi till Maria och Annikas 25 års party på Riddersviks värdshus. Mycket trevlig arrangerat och det var väldigt kul att träffa så många som man inte har sett på väldigt länge. Synd att festen tog slut så snabbt och man var tvungen att åka hem.

Söndagen var en skön slappdag som avrundades med pizza hos Therese föräldrar och fira hennes pappas 53 årsdag.

En bra helg helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar