fredag 6 november 2009

Veckans Talang v.45

För er som inte vet det så har vi fått Sveriges första basketspelare i NBA. Jonas Jerebko från Kinna. Via Borås basket, Plannja och Angelico Biella i Italien till Detroit Pistons i NBA. Helst sjukt när man tänker efter. Det går faktiskt för svenska spelare att gå hela vägen och vetskapen om det är något som jag tror kommer betyda mycket för svensk basket. Både för intresset i media och för de yngre spelarna som får en känsla av att om man jobbar hårt så kan man nå dit man vill. I veckan gjorde Jerebko sina första NBA-poäng så självklart är han min veckans talang. Jag har till och med fått äran att spela mot honom i Final Four i Basketettan för fyra år sedan. Märkte redan då att han var något utöver det vanliga, när han spelade som en teknisk guard då han är 206 cm...

Här har ni draften av Jonas Jerbko till Detroit Pistons! JJ är veckans talang som har lyckats bli mer än bara en talang!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar