måndag 6 december 2010

Snabb genomgång av dagarna som fladdrade förbi

Torsdag
Julfest med jobbet på Clarion Signs. Kunder och leverantörer var även de inbjudna så vi blev drygt 200 pers. Trerätters middag med underhållning, sedan öppnade dansgolvet med DJ. Blev dans mellan 11 och 03.00! En mycket lyckad fest måste jag säga. Men det var hårt att ta sig upp 08.00 på fredagsmorgonen för att åka till jobbet..

Fredag
Efter en tung dag på jobbet blev det en snabb powernap i soffan och sedan ut igen. Middag i Vällingehus med min vän Jakob. Vi drog sedan vidare till Phias och J-A som skulle ha lite glöggmys/fest. Eftersom jag ändå skulle ha match på lördagen så tog jag det lugnt. Jag var riktigt trött sedan julfesten så hela kvällen fnissade jag åt allt som sas. Hela situationen var rätt rolig. Phia hade bjudit lite blandat folk. Lite arbetskamrater, lite gamla klasskamrater och några basketkompisar. Som ni vet så är det ju alltid lite stelt i början när man träffar nya människor. Jag är dessutom inte den bästa på att mingla och småprata lite. Så när vi endast var 6-7 pers och J-A försökte få igång musiken, satt vi bara och hoppas att han skulle lyckas så fort som möjligt så den hemska tystnaden kunde försvinna.. När mer folk strömma in så blev det lite högre ljudvolym. Men man skulle verkligen kunna göra en sketch på den situation som uppstår när människor med olika bakgrund samlas och ska försöka samtala om olika ämnen. Alla tycker att det är lite småjobbigt till en början. Satt mest och garvade för mig själv som sagt. Men jag hade det trevligt och det var kul att träffa många som jag inte träffat på ett tag!

Lördag
Gametime mot Tälje. Vinst med 20. Okej match för mig. Helgen räddad. Sedan en lugn hemmakväll som var mycket välbehövlig!

Söndag
Julklappsshopping och lunch i Västermalmsgallerian. Fika, middag och två filmer hos Therese föräldrar avslutade den rätt sköna helgen.

Måndag
Och så började jobbveckan igen. Mycket att göra nu i sista månaden av året. Dagarna bara svishar förbi! Träningen gick bra men nu har jag ont i foten, hälsenan och knät. Det är inte kul att blir äldre! Jag känner mig ju som en gubbe när jag haltar hem efter träningen..

Imorrn är det träningsledigt. Funderar på att ta ett bad och hela min kropp. Ja, så blir det nog.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar